torsdag 12 maj 2011

Nya blommor inne

Blev en liten tur till blomsterlandet idag. Behövde verkligen byta ut mina växter inför sommaren. Längtar redan till nästa helg då det är dax för uteblommor. Får väl hoppas att vädret blir på topp, får lite mer känsla för plantering om vädret är fint. Annars får jag skjuta på blomsterköpen en helg till :)

Så här blev det i alla fall :) Får nog fota växterna på sina platser, men måste nog tvätta mina fönster innan dess...





Var nog inne i affären i 1,5 timme. Stor affär... Först kollade vi in uteblommorna. Sen kikade vi på utekrukor, massa inredning, utemöbler och till sist bråka vi om inneväxterna. Det är jättekul att min sambo engagerar sig och kämpar om sin vilja hemma. Annars kan många killar strunta i sånt. Jag får nog erkänna att jag fick min vilja igenom större delen. Han ville ha en annorlunda växt, valde en växt med hög stam. Sen ville han ha växter med färg, och då fick det bli dem lila.
Har ett fönster som går mot uterummet. Innan var det täckt med stora höga växter men fick en riktig snilleidé med dessa låga klängväxter istället. Blev supernöjd! Tror nog att det var dagens bästa blomköp!! Dessutom fick jag hem supersöta krukor med blommor :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar