söndag 1 maj 2011

Naturell Yoghurt med kanelstekta äppelbitar

Vem älskar inte frukost som tar tid att tillaga? en macka man slänger ihop på 1 minut är inte lika gott!
Ett kokt ägg eller en omelett. En skål med härliga bär och nötter! ett nybakt lchf bröd utan mjöl.. Någon fruktbit och lite kaffe?

Jag är en periodare var gäller frukost! Det handlar nog mest om hur "trött" jag är hemma. Har jag energi så gör jag gärna en salladsrulle med ägg och grönsaker. Men är jag trött så blir det lite naturell yoghurt med min egna musli.

Äppelbitarna i denna skålen gjorde jag en energirik morgon!! Sambon fick lite i sin fil och han tyckte verkligen om det :)

Skala äpplet och skär i småbitar. smällt smör i en stekpanna och rör i 1 tsk kanel. Låt det puttra innan äpplen hälls i.

Låt puttra några minuter tills äpplena blir mjuka. Servera i turkisk meze, naturell yoghurt, fil...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar